אייקון יום עיון בנושא: ישראל ורצועת עזה-לאן?

יום עיון בנושא: ישראל ורצועת עזה-לאן?

יום עיון בנושא: ישראל ורצועת עזה-לאן?

המרכז הרב-תחומי במכללה האקדמית אשקלון קיים ערב עיון מיוחד בנושא ישראל ועזה – לאן?

הארוע נערך ביום חמישי, 3 בינואר 2019 לקראת סיום הסמסטר הראשון בהשתתפות מאות סטודנטים בתכניות השונות של המרכז ומרצים מהמכללה.

את הארוע פתח ראש המרכז ד"ר דב לויטן ואחריו ברך בחום רקטור המכללה, פרופ' שמעון שרביט.

המושב הראשון, בהנחייתו של ד"ר מוטי חזיזה אירח מומחים מהמכללה ומבחוץ על היבטים שונים של המציאות המורכבת בין ישראל והעזתים.

ד"ר סא"ל מיל' קובי מיכאל מהמכון למחקרי ביטחון לאומי נתח את ההיבטים האסטרטגיים של הסכסוך; ד"ר אל"מ מיל' דוד חכם שהיה יועץ שרי הביטחון לעניני ערבים שיתף בהתרשמות אישית מהצז של הנהגת חמאס;

ד"ר תא"ל מיל' אפרים לפיד לשעבר דובר צה"ל וקצין מודיעין בכיר וכיום מרצה במכללה הציג את הקרב המתחולל על התודעה בעזה, בישראל ובעולם ופרופ' זכי שלום, מרצה במכללה, סיכם את המושב הראשון בתובנות מזווית המעצמות וישראל.

בהמשך אירחנו את שר הביטחון ורמטכ"ל לשעבר משה בוגי יעלון, אשר סקר בפנינו את התפיסה הכוללת של העימות עם הפלסטינים מהיבטים מדיניים וצבאיים. הוא לא היה איש בשורה אופטימית לעתיד והמסר היה – יש להמשיך לנהל את הסכסוך בידיעה שזה נושא ללא פתרון מיידי.

מתוך דבריו "אסור לנו לשכוח את המחוייבות שלנו לחללינו שנמצאים שם, סגן הדר גולדין וסמל ראשון אורון שאול ז״ל והאזרח אברה מנגיסטו. אנחנו צריכים לחפש בכל דרך אפשרית שאחזקת חללינו ואזרחינו תהפוך לנטל ולא לנכס"

תודה ליעל מהמרכז הרב-תחומי ואנשי המנהלה שתרמו להצלחת האירוע.

תגובות נלהבות מהסטודנטים מציבות אתגרים להמשך יוזמות דומות בעתיד.

AAC Version 2.9