אייקון יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים

יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים

יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים

היום מציינים את יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים.
שלוש עשרה נשים נרצחו השנה על ידי קרוביהן, שלוש מהן רק בחודש האחרון.
תודה לעובדות המכללה האקדמית אשקלון על ההתגייסות למען העלאת המודעות למניעת אלימות.

כולנו מזדעזעים כשזה נגמר ברצח, חובתנו לזכור איפה זה מתחיל!

אייקון יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים

יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים

יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים

"לנו כסטודנטים ומרצים כאחד, יש את הכוח והחובה המוסרית לשנות את המציאות הקיימת ואת ההבניות החברתיות המדירות נשים ומאפשרות לפגוע בכבודן, גופן ונפשן. הצטרפו אלינו לאמירה חד משמעית "לא עוד". אל לנו לתת יד לשיח אלים כנגד נשים בפרט וכנגד אנשים בכלל, אל לנו לתת במה לפגיעה מילולית, פיזית, מינית, כלכלית או נפשית בנשים, אל לנו לאפשר לשוחט לבצע את זממו תחת השמש החמימה והשיטה הפורחת"

גב' לאה איציק מרצה בחוג לקרימינולוגיה

 

ב-25 בנובמבר 1960, נרצחו שלוש האחיות מיראבל מהרפובליקה הדומיניקנית, שהיו פעילות במחתרת נגד שלטונו של הדיקטטור רפאל טרוחיו. הרצח של שלוש האחיות, בהוראת טרוחיו, הפך אותן לסמל פמיניסטי של התנגדות עממית. בשנת 1999 קיבל התאריך הכרה על ידי האו"ם ונקבע רשמית כיום המאבק למניעת אלימות נגד נשים.

יום זה מעלה את המודעות לכך שאלימות נגד נשים ונערות היא הפרה של זכויות אדם בסיסיות, והיא תוצאה של אפליה נגדן ושל חוסר השוויון שעדיין נפוץ בין נשים וגברים. אלימות נגד נשים מונעת קדמה בתחומים רבים, אשר האו"ם וארגונים רבים אחרים מנסים לקדם, כגון: מלחמה בעוני, התפשטות מחלות (למשל איידס), ותחושת שלום ובטחון שמגיעה לכל אדם באשר הוא.

 

אלימות כלפי נשים באה לידי ביטוי גם במרחבים שבהם הן אמורות להרגיש הכי מוגנות, כמו למשל בבית.

לדברי פרופ' אפרת שהם, ראשת החוג לקרימינולוגיה עבירות אלימות בין בני זוג מכילות מאפיינים ייחודיים המבחינים בינן ובין עבירות אלימות אחרות; העובדה כי התוקף והנתקף ממשיכים להתגורר תחת אותה קורת גג, רמת החיכוך הגבוהה בין בני הזוג, התלות הכלכלית, החברתית והאישית של הנתקף בתוקף ועוד, מחייבים את מערכת אכיפת החוק לתת משקל יתר למידת המסוכנות המיוחסת לבן הזוג התוקף (שהם, 2012).

 

במסגרת יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים ובשיתוף המכללה האקדמית אשקלון והחוג לקרימינולוגיה התקיימה הרצאה של הגב' יעל פפר אחת מנשותיו של גואל רצון. יעל שהייתה במשך שנים אחת מנשותיו של גואל רצון וילדה לו שמונה ילדים שיתפה את הסטודנטים בחוג לקרימינולוגיה ועובדי המכללה בסיפורה האישי. יעל סיימה בדברים "היום אני בוחרת מי ראוי להיכנס לממלכה שלי, אני בוחרת מתוך בחירה של שובע ולא מבחירה של רעב"

 

AAC Version 2.9