אייקון סוגרים עשור: עשרה הישגים חשובים בעשור האחרון באקדמית אשקלון

סוגרים עשור: עשרה הישגים חשובים בעשור האחרון באקדמית אשקלון

סוגרים עשור: עשרה הישגים חשובים בעשור האחרון באקדמית אשקלון

העשור האחרון במכללה הביא עימו תמורות חשובות שהציבו את המוסד בקידמת ההשכלה הגבוהה בישראל.
בחרנו עבורכם 10 אירועים משמעותיים מתוך עשרות שהיו, יחד עימכם נצעד לעשור נוסף מוצלח לפחות כמו האחרון.

1. מינוי פרופ' שלמה גרוסמן לנשיא המכללה האקדמית אשקלון

פרופ' אמריטוס לביוכימיה בפקולטה למדעי החיים, דיקאן הפקולטה וסגן נשיא למחקר  של אוניברסיטת בר-אילן. כיהן שנים רבות כחבר המועצה להשכלה גבוהה, וכיו"ר הוועדה לתכנון ולתקצוב (ות"ת), במשך 7 שנים. בעבודתו המחקרית עסק באנטיאוקסידנטים. פיתח שיטה להכנת ג'לטין כשר שעליו רשמה האוניברסיטה פטנט עולמי. פרופ' גרוסמן הוא גם חבר האקדמיה האירופית למדעים ואומנויות.

כנשיא המכללה פועל כיום פרופ' גרוסמן לפיתוח מקצועות הבריאות במכללה. בתקופת נשיאותו נפתחו במכללה 3 חוגים: בריאות הציבור, סיעוד ותזונה. בימים אלו הוא פועל, יחד עם מנכ"ל המכללה, לפתוח את החוג למדעי החיים: קדם רפואה בשיתוף המכללה האקדמית אחווה ומוסדות בחו"ל.

 

2. הקמת רשות מחקר והפרסומים  

רשות המחקר והפרסומים פועלת לקידום הפעילות המחקרית של הסגל האקדמי ומסייעת בעריכה והגשה של הצעות מחקר. בין מטרותיה: יצירת תשתית מחקרית, יעוץ, הכוונה וסיוע לקידום המחקר, עידוד שיתופי פעולה מחקריים עם מוסדות וחוקרים בארץ ובעולם. וכן, ריכוז והפצת מידע על קרנות מחקר, כנסים וימי עיון.

3. שנה ראשונה חינם במסגרת חוק עידוד השכלה בנגב ובגליל

לאחר מאמצים רבים של מנכ"ל המכללה, זכתה המכללה בשנת 2015 להיכלל בתכנית לעידוד ההשכלה הגבוהה במסגרת החוק לעידוד הגליל והנגב אף שאינה ממוקמת בנגב. החוק מעניק פטור מתשלום שכר בשנה א למועמדים לאחר שחרור משירות בצה"ל או בוגרות שירות לאומי. הטבה זו בנוסף לזכויות המוענקות לחיילים משוחררים בקרן לחיילים משוחררים.

4. הקמת מרכז להכוונה תעסוקתית

 המרכז להכוונה תעסוקתית וקשרי תעשייה הוקם במטרה לחשוף את הסטודנטים ובוגרי המכללה להזדמנויות תעסוקתיות ובמטרה לסייע לסטודנטים ולבוגרים להשתלב בעולם התעסוקה בארץ. המרכז פועל ליצירת קשרים עם ארגונים ומעסיקים ויוצר חיבורים בינם לבין הסטודנטים והבוגרים.

5. עצמאות מלאה

המכללה האקדמית אשקלון החלה את דרכה בשנת 1965 כשלוחה של אוניברסיטת בר-אילן. במסגרת תכנית המל"ג להרחיב את מערך האקדמי באמצעות המכללות שפעלו בארץ בשנת 1994, זכתה המכללה להכרה אקדמית לאחר שעמדה בכל הדרישות האקדמיות הנוקשות של הוועדות השונות שבדקו אותה. מאז נעשתה המכללה למוסד אקדמי עצמאי על-פי חוק המל"ג. בשנת 2018 הסתיימה תקופת המעבר, שבה נדרשה המכללה לסיים את לימודי התואר בתוכניות האוניברסיטה, ועצמאותה האקדמית הושלמה.

6. הענקת תואר שני

הישג אקדמי בולט ומרשים בעשור האחרון נזקף למכללה עם קבלת אישור המל"ג לקיים לימודים לתואר שני עם תיזה ובלי תיזה בארבעה חוגים גדולים: קרימינולוגיה, עבודה סוציאלית, כלכלה יישומית וקרימינולוגיה קלינית.

7. מבנים חדשים והקמת מעבדות וחדרי סימולציה

בעשור האחרון הוקמו שני מבנים חדשים המכילים כיתות לימוד, אולמות, מעבדת מחשבים, פסיכולוגיה ביוכימיה ומעבדה פורנזית. בנוסף, הוקמו חדרי סימולציה לסטודנטים בחוג לסיעוד.

8. תכנית הבינאום המכללה

שנת 2018 הביאה איתה פריחה בפעילות הבינלאומית במכללה. מטרת התכנית לבינאום המכללה חשיפה של הסגל המנהלי והאקדמי לפעילות מחקרית בינלאומית, חיזוק הקשרים של המכללה עם מוסדות אקדמיים בחו"ל ושיתופי פעולה במחקר באירופה. במסגרת התכנית מארחת האקדמית אשקלון משלחות מחו"ל, ונציגי המכללה מתארחים במוסדות בחו"ל לשם חשיפה וייצוג המכללה.

9. מקום ראשון בסקר התאחדות הסטודנטים

המכללה דורגה במקום הראשון (מתוך כ-50 מוסדות) בסקר שביעות רצון של התאחדות הסטודנטים הארצית. הסקר בדק את רמת הקורסים, טיב ההוראה של המרצים והמתרגלים ואת השילוב של טכנולוגיות למידה. 

10. קידום לדרגות פרופ' חבר ופרופ' מן המניין בעשור האחרון

המכללה ממשיכה לקדם את חברי הסגל בוועדות המינויים  בראשותו של רקטור המכללה פרופ' שמעון שרביט  גם  בדרגות פרופ' חבר ופרופ' מן המניין שטעונים אישור סופי של וועדות המל"ג.
 למספר גדול של מרצים בכירים אושרה דרגת פרופ' חבר וביניהם: טובה הנדל, אפרת שהם, גילה חן, רחל שרעבי, אסתר דוד, ניבה שפירא, זהר מור. פרופ' יצחק רייטר קודם לדרגת פרופ' מן המניין.

הנהלת המכללה ממשיכה במדיניות קידום הסגל האקדמי כדי לשמור על היחס המיוחד שיש למכללה במדד איכות ההוראה שקבעה המל"ג. 

AAC Version 2.9