אייקון יום עיון: היבטי בריאות ומניעה

יום עיון: היבטי בריאות ומניעה

יום עיון: היבטי בריאות ומניעה

ביום חמישי 3/1/19 התקיים יום עיון בנושא סכנות העישון על ידי החוג לבריאות הציבור במכללה האקדמית אשקלון. הכנס הוא אחד מהצעדים שנועדו להפוך את המכללה האקדמית אשקלון לקמפוס נקי מעישון. מועד הכנס חל בסמיכות לאישור הצעת החוק בכנסת לאיסור פרסומת והגבלת השיווק של מוצרי הטבק ועישון והטלת מגבלות חמורות על שיווק מוצרי טבק וסיגריות ואופן הצגתן. 

מבין דוברי הכנס, סקרה ד"ר אסנת בשקין מהחוג לבריאות הציבור במכללה, את הפעילויות השונות אשר נעשו בשנה האחרונה במכללה במסגרת המיזם "מכללה נקיה מעישון" אותו היא מובילה. ד"ר לוין מביה"ס לבריאות הציבור של האוניברסיטה העברית והדסה עין כרם, הסביר על סכנות העישון הכפוי והמעבר ממדע למדיניות בישראל בנושא זה. פרופ' חיים יוספי, מנהל המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי האוניברסיטאי ברזילי, הציג בפני הקהל את השפעתו של העישון על המוח והלב ואת אופייה ונזקיה של ההתמכרות לעישון. הגב' צביה קסל, מקדמת בריאות ומנחת קבוצות גמילה מעישון, הציגה את העקרונות המרכזיים בגמילה מעישון באמצעות שיטת שונות וסקרה את האתגרים וההצלחות בסדנאות גמילה מעישון. מר חיים גבע-הספיל, מרכז בכיר במניעת עישון במחלקה לחינוך וקידום בריאות של משרד הבריאות, הציג את שיטות השיווק והחדירה של תעשיית הטבק לשוק הישראלי, ותאר את תפקידה של הרגולציה בנושא זה. ד"ר חגית בוני-נוח, מרצה בחוג לקרימינולוגיה של אוניברסיטת אריאל וחברת וועד אילסם-החברה הישראלית לרפואה וטיפול בהתמכרויות, הציגה בהרצאתה את הקשר בין טבק לקנביס ואת ההיבטים החברתיים והבריאותיים של הקנביס בישראל.

בנוסף להרצאות, התקיים פאנל בהנחייתו של מר רן רזניק, עיתונאי בכיר ופרשן לענייני בריאות בישראל היום. בפאנל נערך דיון מרתק בשאלת אופיו של המאבק בעישון וההתייחסות השנויה במחלוקת כיום כלפי מעשנים במסגרת מאבק זה.

החוג לבריאות הציבור והנהלת המכללה ימשיכו להוביל את התהליך למניעת עישון בתחומי המכללה. התהליך כולל הסברה והרצאות לסטודנטים, הפניה לגמילה לסטודנטים ולאנשי צוות המעוניינים להפסיק לעשן, הקמת פינות עישון נוספות, פעילויות להעלאת המודעות לנזקי עישון ועישון כפוי, וקידום האיסור על עישון במרבית תחומי המכללה. 

AAC Version 2.9