אייקון טיפים לתקופת בחינות

טיפים לתקופת בחינות

טיפים לתקופת בחינות

איך לעבור את המבחנים בשלום?

תקופת הבחינות מתחילה ממש בקרוב, ועבור חלק מהסטודנטים והסטודנטיות תהיה זו תקופת הבחינות הראשונה בתואר. 

במיוחד בשבילכם, ריכזנו מספר טיפים ותובנות שיעזרו לכם ולכן לצלוח את התקופה הזו בשלום.

וודאו כי יש בידכם את כל חומרי הבחינה והכינו אותם לפי ראשי פרקים מאורגנים ומסודרים בצורה הגיונית.

תכננו מראש חלוקה אפקטיבית של הזמן, פרסו את משך הלימוד, אל תדחסו למידה רבה בזמן קצר ואל תשאירו הרבה חומר החשוב ללמידה ביום האחרון.

למידה איכותית כוללת הבנה של החומר לכן אל תנסו לזכור בעל פה. עליכם לעבור מלמידה מכוונת ידיעה, ללמידה מכוונת הבנה עמוקה. אל תשאירו את הנושאים הקשים שלא הבנתם לסוף כשאתם כבר עייפים ולא מרוכזים. מה שלומדים ברגע האחרון תחת לחץ של זמן אינו נשמר בזיכרון.

חשוב לעבור מלמידה סבילה, בה אתם קוראים ומקשיבים-ללמידה  אקטיבית בה אתם כותבים, מפרשים, יוצרים, משחזרים את המידע מהזיכרון ובוחנים את עצמכם. על פי מחקרים זוהי אחת מאסטרטגיות הלמידה האפקטיביות ביותר.

בלמידה, המוטיבציה הפנימית משפרת את כל רבדי הלמידה. לכן, טפחו את המוטיבציה הפנימית ולמדו את עצמכם איך להתמודד עם מוטיבציה נמוכה ועם חומר משעמם.

אסטרטגיות למידה חסרות ערך אם אינכם מסוגלים להתרכז בלמידה. קיימים מספר אמצעים המשפרים יכולת זכירה ולמידה. חפשו את האסטרטגיה המתאימה לכם:

* חזרה על החומר עד לשליטה בו בע"פ ובכתב.

* שימוש באמצעי הדגשה או למידת חומר דרך איור ותמונות.

* שינון דרך כתיבה.

*  האזנה – הקליטו את עצמכם מסכמים את החומר והאזינו להקלטה בזמן בשעת פעילויות שונות (לדוגמה, בעת פעילות ספורטיבית כמו הליכה או ריצה).

אנו נוטים לדחות את הפעילויות הלא נעימות מיום ליום, אנו חיים בתקופה שיש בה פיתויים רבים המסיחים אותנו מן המטרה, כגון: פייסבוק, אינטרנט וכדומה. אלו הן טכנולוגיות היכולות לחסוך זמן רב אך בו בזמן, גם אלו המפתות אותנו גוזלות מאיתנו זמן יקר, לכן הרשו לעצמכם לקחת הפסקות יזומות במהלך הלמידה כדי לחלץ עצמות ולהסיר את כל הפיתויים המסיחים אתכם מן הלמידה.

דבר אחרון אבל לא פחות חשוב- אם אתם מרגישים שתקופת הבחינות משפיעה על המצב הנפשי/גופני או גורמת לכם לקשיים שלא נתקלתם בהם בעבר- דברו איתנו.
אתם לא צריכים להתמודד עם זה לבד- ויש מה לעשות!

AAC Version 2.9