תוכנית הלימודים לתואר שני בעבודה סוציאלית רפואית נועדה להעמיק את הידע המקצועי והאקדמי של עובדים סוציאליים במערכת הבריאות, תוך שילוב בין תיאוריה, מחקר ופרקטיקה. 

התוכנית מדגישה למידה אינטגרטיבית, פיתוח מיומנויות טיפול, ניהול ומחקר, וראייה מערכתית של תחומי הבריאות, הגוף והנפש. 

 

במסלול היישומי (ללא תזה, 40 נק״ז) מושם דגש על הרחבת ידע ויכולות מקצועיות בתחומי טיפול, ניהול וחדשנות בשירותים החברתיים והבריאותיים. הסטודנטים לומדים קורסים מתקדמים בתחומי בריאות הנפש, בריאות פיזית וטראומה, תוך פיתוח מיומנויות התערבות ויישום ידע מבוסס ראיות. המסלול מסתיים בהגשת עבודה יישומית מסכמת.

 

התוכנית כוללת קורסי חובה, קורסי בחירה, סמינריונים ייעודיים, קורסי מתודולוגיה ופרקטיקום קליני.

 

לאחר שנת הלימודים הראשונה בוחרים הסטודנטים באחד משלושת אשכולות ההתמחות המהווים את תחום ההעמקה המרכזי בלימודים:

  1. אשכול בריאות פיזית – מתמקד בעבודה סוציאלית במערכות הבריאות הכללית, בשיקום רפואי, בעבודה עם חולים כרוניים ובתהליכי התמודדות עם חולי, החלמה ואובדן.
  2. אשכול בריאות נפשית – עוסק בעבודה סוציאלית עם מתמודדים עם קשיים נפשיים, במשפחותיהם ובקהילותיהם, בדגש על שיקום, החלמה וחוסן נפשי.
  3. אשכול טראומה – מתמקד בהבנת תהליכים טראומטיים אישיים וקולקטיביים, בעבודה טיפולית וקהילתית עם נפגעי טראומה ובפיתוח התערבויות רגישות תרבות והקשר.

בחירת האשכול מאפשרת לסטודנטים לבנות מסלול אישי בהתאם לתחומי העניין המקצועיים שלהם, תוך שמירה על תשתית משותפת של לימודי ליבה ותיאוריה אינטגרטיבית. התכנית משלבת ידע תיאורטי, מחקרי ויישומי, ומעודדת חשיבה רב מערכתית, למידה רפלקטיבית והתנסות מקצועית בשדה.

 

מבנה הלימודים: הלימודים נפרסים על פני שנתיים אקדמיות ומורכבים מקורסי חובה, קורסי בחירה, סמינריונים והתנסות מעשית.

שנת הלימודים מוקדשת לקורסי הייסוד המשותפים לכל הסטודנטים, בהם נלמדים תחומי הידע המרכזיים של העבודה הסוציאלית הרפואית, עקרונות המחקר, וסודיות יסוד בתחום הבריאות.

בשנה השנייה מתמקדים הסטודנטים בקורסי ההתמחות שבחרו (אשכול) ובקורסים קליניים וישומיים מתקדמים, והכנת עבודה יישומית מסכמת. 

AAC Version 2.9