הוראה פעילה מוגדרת כפעילות לימודית הגורמת ללומדים להיות מעורבים בחומר הנלמד על ידי קריאה, כתיבה, דיון ופתרון בעיות. הוראה פעילה מסייעת להתמודד עם משימות הדורשות חשיבה גבוהה כגון אנליזה, סינתזה והערכה.
הוראה פעילה נגזרת משתי הנחות יסוד:
– למידה מטבעה היא תהליך אקטיבי
– אנשים שונים לומדים בדרכים שונות
מחקרים רבים הראו את החשיבות של הוראה ולמידה פעילה אולם עדיין שיטת הלימוד הנפוצה ביותר באקדמיה היא ההרצאה. הוראה פעילה מאפשרת לסטודנט להיות מעורב בתהליך הלמידה, להטמיע את החומר במהלך השיעור ולא רק לפני מבחן, ויוצרת עניין בתכני הקורס. כמו כן, היא משפרת את יכולת הלמידה, מפתחת יכולות של חשיבה ביקורתית, עוזרת בזיהוי ופתרון בעיות ומאפשרת אינטראקציה בין המרצה לסטודנטים ובין הסטודנטים לבין עצמם.
בסדנה זו נסקור ונתרגל שיטות הוראה חדשניות ליצירת הוראה פעילה בכיתות קטנות וגדולות: למידת עמיתים, דיונים, שימוש בטכנולוגיות שונות בשיעור, תכנון נכון של מערך השיעור ושילוב האלמנטים הללו במערך הכללי של הקורסים ובשיעור עצמו.
לסדנה זו רצוי להגיע עם טלפונים חכמים ואמצעי כתיבה.

ד"ר מיכל רמות היא יועצת הוראה וחוקרת ביחידה להוראה ולמידה באוניברסיטה העברית בירושלים.
הסדנה תתקיים ביום רביעי, 14/2/2018 בין השעות 09:00-14:00
הסדנה מיועדת ל- 15 משתתפים

AAC Version 2.9